Kurum ve Kuruluşlar Neden ITSM Aracını Kullanmalı ve ITSM Aracını Kullandıktan Sonra Ne Kazanırlar?
ITSM, kurumları, kuruluşları ve son kullanıcıları birbirine bağlayan bir köprüdür. Bu köprü, tüm iş süreçlerini ve tüm kullanıcıları birbirine bağlayarak hizmet süreçlerinin en verimli şekilde yürütülmesini ve yönetilmesini sağlar. ITSM araçlarının sağladığı faydalar ve kazanımlar sayesinde Kurum/Kuruluşlar, bilişim ve son kullanıcılar, alanında başarılı olmak sanıldığı kadar zor değil.
5 Faydaları ve Açıklamaları;
- Artırılmış Çeviklik: Teknolojik gelişmelere ve sektördeki değişimlere hızla uyum sağlar. İhtiyaçlara göre değişiklik yapmak daha kolay, değişikliklere uyum sağlama süresi kısalıyor.
- Azalan Maliyet ile Artan Verimlilik: Kurum ve Kuruluşların BT Hizmet süreçleri kolaylaştırılarak zaman ve enerji tasarrufu sağlanmaktadır. Bu sayede prosesler kolaylıkla işlenir ve verimlilik arttırılır.
- Daha İyi Hizmet Sunumu: Müşteri odaklı bir yaklaşım benimsendiği için, son kullanıcı(lar)ın ihtiyaçları ve son kullanıcıdan alınan geri bildirimler dikkate alınarak hizmet sunulur ve geliştirilir.
- Kurum/Kuruluşlar İçerisinde Bilgi Paylaşımı: Sürekli bilgi akışının sağlandığı bir ortam olduğundan, bölümler arası sürekli bilgi aktarımı yapılmaktadır. Bu bilgi paylaşımları ile birbirine bağlı süreçler verimli bir şekilde yönetilir.
- Kolay Süreç Kontrolleri: Servis süreçlerine ait kontroller belirlenen kanallar üzerinden kullanıcıya sunularak son kullanıcının süreçler hakkında bilgi sahibi olması sağlanır.
Tüm bu avantajlar ve kazanımlarla ITSM, BT Hizmeti verimliliğini artırmaya odaklanmıştır. Kıt BT kaynakları verimli bir şekilde kullanılarak tüm BT hizmetleri karşılanır. Otomatikleştirilmiş bir iş süreci yaklaşımı ile çalışanların görevi azaltılarak manuel görev duygusu ortadan kaldırılır. Sürekli olarak ortaya çıkan problemler tespit edilerek kolayca çözülebilir, bu sayede zamandan ve paradan tasarruf edilebilir. Aynı zamanda birbiriyle bağlantılı tüm süreçler tek bir platform üzerinde tasarlanır, inşa edilir, işletilir ve yönetilir. ITSM, tüm müşteri ihtiyaç ve hizmetlerine odaklanarak hizmet sürekliliğini sağlar. ITSM, tüm bu kazanımların yanı sıra raporlama sürecini kurum/kuruluşların istediği şekilde organize etme imkanı sağlar. Bu sunum raporları herkes tarafından anlaşılabilir. BT Hizmet Yönetiminde güçlüklerin kolayca aşılabilmesi ve hızlı bir şekilde çözüm bulunabilmesi için stratejiler ve kaynaklar sağlanarak hizmet sürecindeki aksamalar kolayca önlenir. Çevikliğin artırılması, maliyetlerin düşürülerek verimliliğin artırılması, daha iyi hizmet sunumu, kurum içi veri paylaşımı, süreç izleme ile süreç kontrolleri gibi faydalar sağlayarak kurum/kuruluşların hizmet kalitesini yükseltir.
Comments are closed